Sessió 6. Un panell informatiu per a la Jornada de Portes Obertes

Pla de treball

  • Dissenyar i crear un giny que ens permeti informar de l’organització i de les activitats de la nostra escola.
  • Creació de la informació que es mostrarà a l’interactuar amb el panell

El panell informatiu per a la Jornada de Portes Obertes

Cada curs arriba el temps de la preinscripció, la fi del curs … i organitzem la Jornada de Portes Obertes amb l’objectiu de donar a conèixer la nostra escola o també explicar tot el que hem fet i compartit durant el curs a les nostres famílies. Una bona forma és la construcció d’un panell informatiu que tingui de fons el plànol de la vostra escola i amb un circuit vagi connectat a una placa makey-makey. Tocant a diferents punts i amb la gravació dels diferents àudios i fotografies com a fons podreu fer que qui us visiti conegui la vostra escola.

Al vostre GameOver li podeu reservar un petit espai per afegir uns botons que actuïn de panell informatiu per informar de tot el que es pot fer amb el vostre joc, programat amb Scratch i plaques makey-makey.


Fem un panell

Icona tasquesFem-ho pas a pas

  • En primer lloc necessiteu un plànol de la vostra escola. Podeu dibuixar-lo vosaltres, buscar a Google maps una imatge aèria o bé us el proporcionarà el vostre professor o professora. Un cop tingueu aquest plànol, marqueu els punts sobre els que us interessi donar informació.
               
  • Cada punt estarà connectat a la placa makey-makey mitjançant el circuit creat per vosaltres de forma que, quan premeu la tecla que assigneu a cada punt, obtindrem informació sobre aquest lloc.
  • En primer lloc, relacionarem els punts amb gravacions fetes per vosaltres. Recordeu que ja vam fer un projecte similar a la sessió 4.


Icona repte Repte 1

Obriu un nou projecte i l’anomeneu m5repte61. Sobre el panell informatiu de la vostra escola, marqueu els punts sobre els quals donareu informació i prepareu les gravacions corresponents. Prepareu els circuits que connectin cada punt amb la placa i programeu la reproducció del so en funció del punt consultat.


Icona tasquesFem-ho pas a pas

  • El següent pas és mostrar, a més de les vostres gravacions, diferents fotografies de cada espai. Primer de tot haureu de fer aquests fotografies i les guardarem com a escenaris, seguint un ordre determinat de forma que totes les fotografies del mateix punt estiguin una darrera de l’altra. Us heu d’assegurar, també, que guardeu aquests escenaris amb noms que facin referència al lloc que mostren (gimnàs, pati,…).
  • De la mateixa forma que hem relacionat els punts amb els àudios, ara afegirem el control dels escenaris. Podem canviar els fons a partir del seu nom. Fixeu-vos que haureu d’indicar tots els fons corresponents al mateix punt i relacionar-los amb la tecla que controla el punt segons el circuit que heu dissenyat.



    També podem canviar els fons segons l’ordre que té assignat cada fons d’escenari.


Icona repte Repte 2

Continuem amb el projecte m5repte61. Feu fotografies dels diferents llocs que heu marcat sobre el plànol de la vostra escola, guardeu-les com a escenaris i recordeu que han de tenir noms relacionats amb els llocs que representen i que han d’estar ordenades.

Icona pista Pista: Per recordar les modificacions que es poden aplicar sobre una imatge podeu consultar a  Escenaris, personatges, efectes


Icona tasquesFem-ho pas a pas

  • Per acabar de fer més interessant el vostre panell informatiu, podeu fer que un personatge aparegui a la pantalla cada vegada que premem la tecla que correspon a un espai i ens expliqui, amb bafarades, un resum de la gravació dels diferents escenaris.


Icona repteRepte 3

Continueu amb el projecte m5repte61. Afegiu personatges que apareguin al triar els diferents punts del planell i definiu els missatges que han de mostrar en referència al lloc mostrat.


Fem la carta

Omple la carta amb les dades del projecte que has creat. Anomeneu la carta m5carta51 . Les cartes poden ser de contingut general de tot el projecte que heu desenvolupat o bé recollir una part que considereu destacable. Així, poden referir-se a: personatges, categories emprades …Per què d’altres grups parteixin del què heu fet i puguin fer variacions i millores i  puguin agafar allò que volen que faci el seu repte.

Una carta és un canvas dividit en diferents apartats:

  • La capçalera de la carta ens informa del títol i el nivell a qui l’adreceu.
  • El cos de la carta es divideix en les següents parts:
    1. El què: espai que, mitjançant una breu explicació, recull el resum del vostre projecte.
    2. La programació: espai que reculls els blocs i les categories treballades.
    3. La imatge: espai per posar una foto del projecte.
    4. La URL: espai per deixar la referència del vostre projecte.
    5. Els punts febles i forts: espai per recollir les millores què o, bé proposeu des del grup, o fan els companys/es.
    6. L’autoria: espai que recull qui l’ha fet.


Icona projecte  El nostre projecte creix…

Continueu construint el document de text que defineix i serveix per replantejar-vos el vostre joc GameOver i pensant en com connectar els objectes amb la placa makey-makey.


Icona glosari  Com que som programadors i programadores parlem de…

  • Escenari: espai on es mouen els personatges.
  • Fons: imatge, color, textura,… que forma l’escenari.
  • Aspecte: característiques del fons referides a colors, intensitat de llum,…
  • Efecte gràfic: modificacions que poden aplicar-se sobre una imatge i que ens permeten definir l’aspecte d’un fons d’escenari.

Projecte Educatiu - ©Escola El Polvorí

El nostre Projecte Educatiu consisteix en adquirir coneixements d'una manera novedosa, didàctica i divertida.
Doneu un cop d'ull a tots els que hem posat en marxa.

PROJECTES

0.png0.png9.png9.png9.png0.png3.png

Galeria de Fotos - ©Escola El Polvorí

Recull de fotografies de les sortides, tallers i activitats que es duen a terme durant tot l'any.

GALERIA

Notícies - ©Escola El Polvorí

Un blog diari on podreu veure tot el que anem fent a l'escola al llarg de tot el curs.
Doneu-hi un cop d'ull...

DIA A DIA

Go to top