Ara podreu trobar les notícies i els tallers en un únic apartat, el DIA A DIA, perquè us sigui més fàcil trobar els continguts de tot alló que anem fent durant el curs.

JORNADA DE PORTES OBERTES Divendres, 29 de març de 15'30h. Concert i gran xocolatada per a tots els assistents.

Sessió 3. Més usos de llistes. Jocs de preguntes i respostes

Pla de treball

  • Les llistes.
  • Preguntes i respostes.
  • Aleatorietat.


Usos de llistes… Un joc de preguntes i respostes

A Scratch fem servir les llistes per emmagatzemar dades que necessitem. Podem afegir en una llista nous elements, esborrar alguns altres o canviar el seu ordre.

Les passes per crear una llista ja les coneixeu, però us les recordem ràpidament.

Pas a pas Fem-ho pas a pas: 

  • Cliqueu damunt de Crea una llista dins del bloc de Dades i poseu-li nom.
  • Al dir d’acord es crea la llista i apareixen totes les possibilitats que podeu fer servir: afegir, esborrar, canviar element, mostrar o amagar la llista.
  • Primer de tot heu de confeccionar les dues llistes. Si feu dues llistes de paraules podeu fer un joc de respostes. Penseu quina pregunta voleu fer i possibles respostes a la pregunta. Haureu d’escriure per ordre pregunta i resposta correcta a les dues llistes.
  • Trieu tema i ordeneu les llistes (pregunta-resposta), per exemple, els colors dels minerals. Recordeu que s’han de correspondre en el mateix ordre.
  • Podem fer que el gat sigui l’encarregat de fer les preguntes.
  • Ara creeu una variable amb el nom de pregunta. Aquesta variable tindrà un valor que ha de ser un número a l’atzar entre 1 i el número total de preguntes que heu introduït a la llista (a l’exemple seria de l’1 a 8). D’aquesta forma cada vegada que premeu la bandera verda us farà una pregunta diferent.
  • També hem de crear el missatge amb el mateix nom per quan cridem la variable.


  • Fem una passa més i si encertem la pregunta ha d’aparèixer una valoració positiva i si no l’encertem un missatge d’ànims per seguir.
  • Per a això heu de crear dues llistes més: una de missatges positius per quan encerta la resposta i una altra de missatges d’ànims per seguir. Així cada vegada que s’encerti o es falli el personatge donarà una resposta a l’atzar de les llistes.

Icona repte  Repte 1

Aneu al vostre compte d’Scratch i creeu el projecte m4repte31. Reproduiu l’exemple, comproveu que funciona i després feu variacions.


Passaparaula

Aquest joc consisteix en endevinar una sèrie de paraules relaciones amb el tema que trieu. La consigna és buscar paraules difícils amb les lletres que trieu. S’ha d’entendre la definició per a què el jugador l’encerti.

Pas a pas Fem-ho pas a pas:
Us expliquem els blocs de programació d’una lletra. Heu de dissenyar el vostre joc i programar totes les preguntes que tindrà.
Aquí teniu un exemple solucionat per ajudar-vos a seguir l’explicació.
Una lletra d’exemple.

  • Primer de tot farem el bloc corresponent a la creació de les variables que controlaran els encerts, les errades i el temps per resoldre la pregunta.
  • Quan comenci el joc i es premi la banderola verda canviarà el vestit de la lletra.
  • Cada lletra passarà per diferents canvis de vestits que es correspondran amb els diferents moments que passa la lletra fins a la resolució:
    • Un vestit per quan comença el joc i encara no està feta la pregunta.
    • Si encerteu la resposta la lletra canviarà de vestit i augmentarà en 1 el marcador d’encerts..
    • En el cas que no encerteu la resposta canviarà el vestit de la lletra i també canviarà el fons mostrant quina era la resposta adequada.

  • Quan comença el joc, apareix el personatge de la lletra a les coordenades que decidim. Per tal que aparegui la pregunta farem que s’hagi de clicar a sobre del personatge lletra, en el nostre cas la “A”.
  • També podem fer ús de les llistes de les preguntes i de les respostes. Si encerteu la resposta us felicitarà i si no canviarà el vestit de la lletra al de lletra no encertada.

                               
  • Si teniu algun dubte respecte a la creació de les llistes aneu a la sessió 2 d’aquest mateix mòdul o a la sessió 7 del mòdul 3.

Icona repte 

Obriu un projecte amb el nom m4repte32. Podeu fer el vostre joc de passaparaula amb quatre lletres?

 Icona pistaPista: L’escenari ha de tenir, al començar el joc, tots els personatges-lletra que voleu que formin part del joc, a les coordenades corresponents. No oblideu que per a cada lletra heu de tenir tres vestits: el d’inici (aquest no varia quan es deixa la resposta en blanc, el de resposta correcta i el de resposta incorrecta. Recordeu que es pot copiar un bloc, repetir-lo tantes vegades com lletres i modificar el que sigui necessari. Aquí teniu diferents exemples de passaparaula d‘scratch.mit.edu


 Icona projecte El nostre projecte creix …

En aquesta sessió donem resposta a la possibilitat d’incorporar un joc de preguntes i respostes en algun moment del vostre viatge. Penseu de què voleu donar informació durant el viatge i prepareu la llista de respostes i preguntes que més tard a la planificació rescatareu per conformar el joc que voleu incorporar a la vostra  Volta al Món.

 TASCA:  Afegiu al document quin joc teniu pensat afegir en aquesta etapa de la Volta al Món.


Icona glosari Com que som programadors i programadores parlem de:

  • Llistes: espai que conté un conjunt d’elements ordenats.
  • Calaix de respostes: espai que recull la resposta ja assignada a una pregunta.
  • Vestits: són les possibles aparences d’un mateix personatge.

Projecte Educatiu - ©Escola El Polvorí

El nostre Projecte Educatiu consisteix en adquirir coneixements d'una manera novedosa, didàctica i divertida.
Doneu un cop d'ull a tots els que hem posat en marxa.

PROJECTES

0.png1.png1.png3.png1.png5.png5.png

Galeria de Fotos - ©Escola El Polvorí

Recull de fotografies de les sortides, tallers i activitats que es duen a terme durant tot l'any.

GALERIA

Notícies - ©Escola El Polvorí

Un blog diari on podreu veure tot el que anem fent a l'escola al llarg de tot el curs.
Doneu-hi un cop d'ull...

DIA A DIA

Go to top