Ara podreu trobar les notícies i els tallers en un únic apartat, el DIA A DIA, perquè us sigui més fàcil trobar els continguts de tot alló que anem fent durant el curs.
JORNADA DE PORTES OBERTES Divendres, 29 de març de 15'30h. Concert i gran xocolatada per a tots els assistents.
En aquest mòdul us proposem dissenyar la vostra pròpia Volta al Món dividida en tantes etapes com decidiu. Una volta plena de sorpreses i de jocs.
En aquesta ocasió podeu compartir diferents llocs que coneixeu i a la vegada gamificar la vostra proposta i fer-la molt divertida. A les sessions del mòdul us hem facilitat molts recursos per a què els incorporeu.
També podeu, com als mòduls anteriors, trobar referències i enllaços a funcions treballades a d’altres sessions. D’aquesta forma podeu anar retrocedir i consultar aquells punts en concret que us puguin donar una empenta allà on us atureu.
Inventeu el vostre viatge seguint diferents itineraris, o diferents moviments d’objectes on el temps sigui decisiu, o preguntes i respostes, o laberints…
Compartiu les vostres cartes amb els altres equips i també podreu recollir propostes de variació o de millora.
Al final del mòdul teniu més temps per revisar, comprovar i modificar la vostra Volta al Món.
Us convertireu d’aquesta manera en viatgers i jugant donareu la Volta al Món.
SESSIÓ | PLANS DE TREBALL | ACTIVITATS |
---|---|---|
Sessió 1 Presentació del projecte: la Volta al món en etapes |
Presentació del mòdul. Plantejament del projecte de l’equip. |
Presentació del projecte de l’equip. Presentació dels continguts que es treballaran al llarg del mòdul. |
Sessió 2 Els escenaris i els personatges: els canvis de fons i els efectes de transició |
Les transicions d’escenaris. Els efectes de transició. |
Programació dels canvis d’escenaris. Com aplicar canvis de transició als escenaris. Efectes sobre els personatges. |
Sessió 3 Més usos de llistes. Jocs de preguntes i respostes |
Les llistes. Preguntes i respostes. Aleatorietat. |
Fer ús de les llistes als jocs de respostes i preguntes. Fer un passaparaula. |
Sessió 4 Més mirades: els itineraris i els laberints |
Treball d’itineraris: el llapis, els moviments. Ens movem i dibuixem. Situació del personatge a l’espai: coordenades. Els laberints. |
Inventar un itinerari. Dibuixar laberints. Programacions dels moviments dels personatges amb tecles i automàticament. Fer ús dels sensors per programar moviments dels personatges segons els colors de les parets dels laberints. |
Sessió 5 Els sensors: els sentits de les màquines |
Què són els sensors? Per a què serveixen? La lògica. Detectar objectes i donar respostes. |
Practicar l’ús de sensors. Fer un seguidor de línia. Programar diferents moviments dels personatges. |
Sessió 6 Les matemàtiques us ajuden amb els operadors |
Què són els operadors? Quin són els seus usos? Les operacions matemàtiques i les cadenes de text. |
Programar la calculadora. Practicar la programació de les diferents operacions matemàtiques. |
Sessió 7 La càmera de vídeo i l’Scratch |
Els sensors de vídeo. La gestió dels blocs. Els personatges i l’escenari detecten moviments. La imatge de l’usuari productor del moviment: visible/invisible. |
Fer que els personatges detectin moviments dels usuaris. Fer canvis d’escenaris detectant moviments. Fer ús de la transparència de la càmera. Fer ús dels efectes de transició. |
Sessió 8 Ens inventem els nostres blocs |
La funció de més blocs. Un bloc que es reprodueix en diferents moments del vostre projecte. Programar seqüències. |
Crear els nostres blocs que controlin el desplaçament dels nostres personatges i poder cridar el bloc amb diferents personatges i a diferents moments. Controlar els moviments dels personatges i fer-los reals. Crear blocs i fer girs dels personatges. |
Sessió 9 Les Cartes: Una eina de recollida de processos |
Què són les cartes. Apartats de les cartes. El refinament i les propostes de millora dels reptes. Eina per compartir diferents solucions als reptes. La consulta de les Cartes. |
Crear diferents models de cartes per recollir els reptes de les diferents etapes. Dividir les cartes en diferents apartats: la capçalera i el cos de la carta ( el què; la programació; la imatge; la URL; els punts febles i forts i l’autoria). Fer els resums dels processos. Fer tractament de les dades, produir els documents i fer enllaços multimedia als reptes. Acordar el lloc per guardar les cartes i el funcionament de la seva consulta. |
Sessió 10 I ara acabem el nostre projecte |
Planificació del projecte. Observació d’exemples. |
Conèixer projectes d’altres. Recuperar de la motxilla parts de projectes d’altres que ens han interessat. Acabar el document de text que recull la definició i el plantejament de la Volta al Món. |
Sessió 11 Acabem de perfilar la nostra Volta al món |
Revisió definitiva de la programació del projecte. Control del funcionament del projecte. |
Revisar la Volta al Món en general: els escenaris, els personatges i les etapes. Acabar d’actualitzar el document de text que recull la Volta al Món. Darrera revisió de les tasques pendents i resolució. |
Sessió 12 Presentem el nostre projecte i el valorem |
Com fer una presentació? Ens autoavaluem. Ens avaluem com a grup. |
Pautes per dur a terme la presentació del projecte. Coavaluació del grup. Autoavaluació dels alumnes. |
Recull de fotografies de les sortides, tallers i activitats que es duen a terme durant tot l'any.