Qualsevol escape room està plantejada per superar les proves en un temps establert. Ens cal calcular quin és el temps necessari per resoldre totes les proves i enigmes i afegir de forma ben visible aquest compte enrera del temps.
Ja vam fer servir un cronòmetre a la sessió 6 del mòdul 2.
Fem-ho pas a pas
Continuem treballant en el nostre projecte m3repte41. Per tal que sigui conscient de quant de temps li queda per jugar, avisarem al jugador quan faltin 5 minuts perquè s’esgoti el temps.
Pista: Una possibilitat és fer aparèixer un missatge quan faltin 5 minuts o emetre un so.
Una altra cosa imprescindible és explicar als nostres jugadors quina és la història a la qual participaran, quines són les normes del joc, quant de temps tenen, quines són les tecles de control,…en poques paraules, és necessari que donem unes instruccions clares i precises.
Per començar, nosaltres hem de tenir clar què volem explicar. Teniu tota la descripció del vostre repte final, però no la de l’escape room que heu anat fent al llarg de les sessions, però necessitem aquestes instruccions de forma que quedin clares.
Fem-ho pas a pas
Afegiu al vostre projecte una pantalla inicial amb les instruccions per jugar l’escape room que heu anat desenvolupant al llarg de les sessions. Prèviament haureu d’haver decidit quin és el missatge i que sigui el més clar possible.
Pista: heu de crear un nou escenari on escriureu les instruccions del joc i cal controlar que en aquest escenari no apareguin cap dels objectes. Indicareu també quina tecla cal prémer per començar el joc.
Afegiu a l’escenari principal un botó que pugui prémer el jugador per tornar a veure la pàgina principal i llegir de nou les instruccions.
Pista: consulteu la sessió 2 d’aquest mòdul per recordar com fer canvis d’escenaris i controlar que els objectes quedin amagats.
L’ambient de misteri és una de les característiques de qualsevol escape room. En la vida real, això s’aconsegueix amb llum tènue, objectes enigmàtics,…però en un joc hem d’aconseguir-ho amb d’altres mitjans.
Un d’ells és el so i l’hem d’aprofitar.
Fem-ho pas a pas
Afegiu un so a la porta de la sessió 4 que heu aconseguit obrir amb la clau.
El nostre projecte creix…
Recull de fotografies de les sortides, tallers i activitats que es duen a terme durant tot l'any.