Sessió 9. Per acabar de preparar el repte final

Pla de treball

  • Control del temps.
  • Instruccions del joc i ajudes.
  • Afegir música al joc relacionada amb les accions.

El temps s’acaba

Qualsevol escape room està plantejada per superar les proves en un temps establert. Ens cal calcular quin és el temps necessari per resoldre totes les proves i enigmes i afegir de forma ben visible aquest compte enrera del temps.

Ja vam fer servir un cronòmetre a la sessió 6 del mòdul 2.


Pas a pas Fem-ho pas a pas

  • Continuem treballant en el nostre projecte m3repte41.
  • Aprofitarem que l’Scratch ja té dos blocs relacionats amb el temps a l’apartat Sensors (blau). Concretament dos blocs: el cronòmetre (en anglès timer) amb l’aspecte i les propietats d’una variable i reinicia el cronòmetre (en anglès reset).
  • Per poder comprovar com passa el temps, el valor ha de ser visible. Per això, simplement hem de fer click al quadradet que té al davant el bloc cronòmetre
  • Quan el cronòmetre arribi al valor que hem prefixat prèviament, per exemple 60 segons, la partida ha de finalitzar
  • En iniciar de nou la partida el cronòmetre s’ha de posar a zero, és a dir hem de fer un “reset”
    Rebot pilota

Icona repte Repte 1

Continuem treballant en el nostre projecte m3repte41. Per tal que sigui conscient de quant de temps li queda per jugar, avisarem al jugador quan faltin 5 minuts perquè s’esgoti el temps.

Icona pista Pista: Una possibilitat és fer aparèixer un missatge quan faltin 5 minuts o emetre un so.


Hem d’explicar com jugar

Una altra cosa imprescindible és explicar als nostres jugadors quina és la història a la qual participaran, quines són les normes del joc, quant de temps tenen, quines són les tecles de control,…en poques paraules, és necessari que donem unes instruccions clares i precises.

Per començar, nosaltres hem de tenir clar què volem explicar. Teniu tota la descripció del vostre repte final, però no la de l’escape room que heu anat fent al llarg de les sessions, però necessitem aquestes instruccions de forma que quedin clares.



Pas a pas Fem-ho pas a pas

  • Continuem treballant en el nostre projecte m3repte41.
  • Hi ha diferents formes de donar les instruccions als jugadors. Per exemple, podeu fer aparèixer una explicació només començar el joc, o bé podeu fer que hi hagi un botó d’ajut per poder-les consultar sempre que el jugador vulgui. I encara millor, fer les dues coses.

Icona repte Repte 2 Afegiu al vostre projecte una pantalla inicial amb les instruccions per jugar l’escape room que heu anat desenvolupant al llarg de les sessions. Prèviament haureu d’haver decidit quin és el missatge i que sigui el més clar possible.

Icona pista Pista: heu de crear un nou escenari on escriureu les instruccions del joc i cal controlar que en aquest escenari no apareguin cap dels objectes. Indicareu també quina tecla cal prémer per començar el joc.


Icona repte Repte 3 Afegiu a l’escenari principal un botó que pugui prémer el jugador per tornar a veure la pàgina principal i llegir de nou les instruccions.

Icona pista Pista: consulteu la sessió 2 d’aquest mòdul per recordar com fer canvis d’escenaris i controlar que els objectes quedin amagats.


I una mica d’ambientació

L’ambient de misteri és una de les característiques de qualsevol escape room. En la vida real, això s’aconsegueix amb llum tènue, objectes enigmàtics,…però en un joc hem d’aconseguir-ho amb d’altres mitjans.

Un d’ells és el so i l’hem d’aprofitar.


Pas a pas Fem-ho pas a pas

  • Continuem treballant en el nostre projecte m3repte41.
  • Podem afegir sons que aconsegueixin ambientació de misteri. Pot ser una música de fons continuada però també efectes de so lligats a accions dels objectes, per exemple, quan s’obri una porta o una capsa o quan aparegui un objecte amagat.
  • Els sons poden afegir-se des de la galeria de sons d’Scratch o bé enregistrar-lo nosaltres o buscar-los a Internet. A la sessió 8 del Mòdul 1 teniu totes les explicacions corresponents.

Icona repte Repte 4 Afegiu un so a la porta de la sessió 4 que heu aconseguit obrir amb la clau.


Icona projecte El nostre projecte creix…

  • Afegiu a la descripció del vostre repte final aquests nous elements que hem treballat a la sessió:
  • Quines instruccions hem de donar als jugadors i quan?
  • Quin és el temps que donem als jugadors per poder sortir de l’escape room?
  • Quins sóns i en quins moments afegirem a l’acció?

Projecte Educatiu - ©Escola El Polvorí

El nostre Projecte Educatiu consisteix en adquirir coneixements d'una manera novedosa, didàctica i divertida.
Doneu un cop d'ull a tots els que hem posat en marxa.

PROJECTES

0.png0.png9.png9.png9.png1.png2.png

Galeria de Fotos - ©Escola El Polvorí

Recull de fotografies de les sortides, tallers i activitats que es duen a terme durant tot l'any.

GALERIA

Notícies - ©Escola El Polvorí

Un blog diari on podreu veure tot el que anem fent a l'escola al llarg de tot el curs.
Doneu-hi un cop d'ull...

DIA A DIA

Go to top