En aquest mòdul continuarem aprenent noves possibilitats de l’Scratch i tornarem a fer servir algunes funcions que ja coneixeu però que podem aprofitar molt més.
Aquesta vegada volem posar a prova als nostres amics i que resolguin un misteri buscant pistes i resolent enigmes. Farem una escape room!
A les sessions d’aquest mòdul veureu que hi ha referències a funcions treballades en algunes sessions de mòduls anteriors. D’aquesta forma podeu anar enrera i consultar aquells punts en concret que us puguin donar una empenta.
Inventeu una història, dissenyeu un escenari, amagueu objectes, feu resoldre enigmes, poseu un comptador de temps i poseu a prova el vostre enginy i el dels vostres amics. Fem-nos detectius!
SESSIÓ | PLANS DE TREBALL | ACTIVITATS |
---|---|---|
Sessió 1 Ens preparem per resoldre enigmes |
Tria dels personatges i dels objectes. Control dels moviments del personatge. Visualització i posicionament dels objectes. |
Tria del personatge i dels vestits. Tria dels objectes. Moure el personatge. Definició de les posicions dels objectes i de la seva visibilitat. Definició del repte final. |
Sessió 2 Fem aparèixer i desaparèixer objectes |
Creació d’escenaris. Situació dels objectes als escenaris. Visualització dels objectes als escenaris. |
Creació de l’escenari “inventari d’objectes”. Localització dels objectes als escenaris. |
Sessió 3 Objectes amunt i avall |
Desplaçar objectes endavant i endarrera. Pujar i baixar d’objectes. |
Mobilització dels objectes segons l’acció indicada pel personatge. Situació del personatge respecte dels objectes segons l’acció indicada. |
Sessió 4 Recollint pistes |
Recollir objectes de l’escenari i guardar-los. Utilitzar els objectes recollits per fer accions. Planificar les accions del repte final. |
Agafar objectes de l’escenari principal i portar-los a l’escenari “inventari”. Definició d’accions a realitzar en funció dels objectes recollits. |
Sessió 5 Plantegem missatges per resoldre |
Unir paraules en un missatge. Mostrar les lletres per separat d’un missatge. Comparar paraules. |
Crear missatges unint paraules. Treballar amb els caràcters d’una cadena. Comparar caràcters de cadenes. |
Sessió 6 I ara enigmes numèrics |
Ordenació de números. Divisibilitat de números. Trobar nombres primers. |
Comparacions entre números. Divisibilitat entre números. Trobar nombres primers en un llistat de números. |
Sessió 7 Llistes i més llistes |
Creació de llistes: de forma manual i automàtica. Consulta de llistes. |
Creació de llistes. Selecció d’elements d’una llista. Creació de missatges utilitzant els elements d’una llista. |
Sessió 8 Treballem (encara més) amb les llistes |
Canvis d’elements a les llistes: afegir, esborrar. Cerca d’elements dins d’una llista. Ordenació dels elements d’una llista. |
Afegir elements a una llista automàticament de forma aleatòria. Cerca d’un element a una llista. Ordenar els elements d’una llista segons diferents criteris. |
Sessió 9 Per acabar de preparar el repte final |
Control del temps. Instruccions del joc i ajudes. Afegir música al joc relacionada amb les accions. |
Utilització del cronòmetre. Definició de les instruccions del joc. Definició de les accions d’ajuda durant el joc. Inserció de música i sons relacionats amb les accions. |
Sessió 10 Cap al nostre repte final |
Observació d’exemples d’escape rooms. | Elements orientadors per al desenvolupament del repte final. |
Sessió 11 La nostra escape room s’acaba de perfilar |
Revisió de la descripció del projecte. Programació del projecte. Aprofitar altres projectes i programes. Control del funcionament del projecte. |
Descripció final del projecte. Còpia de projectes i programes. Programació del projecte. |
Sessió 12 Presentem el nostre projecte i el valorem |
Com fer una presentació? Ens autoavaluem. Ens avaluem com a grup. |
Pautes per dur a terme la presentació del projecte. Coavaluació del grup. Autoavaluació dels alumnes. |
Recull de fotografies de les sortides, tallers i activitats que es duen a terme durant tot l'any.