Sessió 8. Juguem un contra un

Pla de treball

  • Afegim jugadors.
  • Limitem el camp de joc.

Dos jugadors

Fins ara hem programat un joc solitari contra la pilota. Anem a veure com podem fer per jugar més jugadors alhora.

Pas a pas Fem-ho pas a pas

  • Entrem al nostre compte de l’Scratch, obrim el projecte m2repte71 i el desem com a m2repte81
  • Per tal que hi hagi dos jugadors prenem per exemple el Pong original fet per Atari l’any 1972:
    Atari 1972
  • Necessitem dues raquetes, i que siguin verticals. Així doncs, girem 90º la raqueta que tenim actualment i la dupliquem per tenir-ne dues. Les posem una a cada banda del camp. Recordem de posar el centre del vestit allà on toca
  • Cadascuna de les raquetes s’ha de moure de forma independent. Podem mantenir que la raqueta de la dreta es mogui amb les fletxes del teclat, mentre que la raqueta de l’esquerra la podem moure, per exemple, amb les tecles “W” (per anar amunt) i “S” (per anar avall)
  • Necessitem dues línies de la mort. Així doncs, modifiquem la línia de la mort que tenim ara mateix, la dupliquem i en posem una a cada banda del camp, tot just tocant la vora
  • Necessitem dues variables per comptar per separat els punts que fa cada jugador. Creem les variables “jugador 1” i “jugador 2”
  • Considerarem que el jugador de l’esquerra és el “jugador 1” i suma un punt quan la pilota toca la línia de la mort de la dreta. En conseqüència el jugador de la dreta és el “jugador 2” i sumarà un punt quan la pilota toqui la línia de la mort de l’esquerra
  • La nostra pantalla del Pong ens ha de quedar més o menys així:
    Pong dos jugadors
  • Hem de modificar la lògica del programa substituint la variable “punts” per les dues noves variables que hem creat. Aquestes dues variables les hem d’inicialitzar a zero al principi del programa i hem de fer que es vagin incrementant quan la pilota toqui la línia de la mort oposada
  • La condició de fi de joc també la hem de canviar de manera que la partida s’acabi quan un dels jugadors aconsegueixi arribar, per exemple, als 15 punts
  • Podem mantenir igualment l’increment de la dificultat de manera que quan jugador arribi a 5 o 10 punts la seva raqueta es faci una mica més petita

Icona repte Repte 1

Fem una còpia del projecte m2repte81 i el desem com a m2repte82. El modifiquem de manera que puguin jugar quatre jugadors com si fos un partit de tennis, on hi hagi dos jugador més avançats i dos més endarrerits:
Pong quatre jugadors tipus tennis


Icona repte Repte 2

Fem una còpia del projecte m2repte81 i el desem com a m2repte83. El modifiquem de manera que puguin jugar quatre jugadors de forma cooperativa on l’objectiu és fer el màxim de cops de raqueta entre tots quatre sense tocar cap vora:
Pong quatre jugadors cooperatiu

Icona pista Pista: com que l’objectiu és que no toqui cap vora, el joc el podem fer amb línies de la mort o controlant el contacte amb les vores:
Tocant vora


Icona projecte El nostre projecte creix…

El nostre projecte pinball haurà de tenir en compte també dos jugadors, ja que haurem de situar a banda i banda del forat de sortida dues pales per evitar que la pilota caigui de forma massa ràpida i per poder impulsar-la cap a dalt de nou. Hem d’afegir aquest fet a la descripció que estem desenvolupant.


Icona glosari Com que som programadors i programadores parlem de…

  • Controls: tecles definides per poder interactuar sobre el joc dirigint alguns personatges.

Projecte Educatiu - ©Escola El Polvorí

El nostre Projecte Educatiu consisteix en adquirir coneixements d'una manera novedosa, didàctica i divertida.
Doneu un cop d'ull a tots els que hem posat en marxa.

PROJECTES

0.png0.png5.png5.png0.png3.png7.png

Galeria de Fotos - ©Escola El Polvorí

Recull de fotografies de les sortides, tallers i activitats que es duen a terme durant tot l'any.

GALERIA

Notícies - ©Escola El Polvorí

Un blog diari on podreu veure tot el que anem fent a l'escola al llarg de tot el curs.
Doneu-hi un cop d'ull...

DIA A DIA

Go to top