Competències digitals: SCRATCH

Curs Scratch. ©Escola El Polvorí

El pensament computacional, entès com a metodologia d’anàlisi i resolució de problemes, esdevé una de les habilitats fonamentals per als nostres alumnes, immersos en una societat canviant on la tecnologia hi juga un paper fonamental.
La competència digital ha d’estar, doncs, assegurada i ha de permetre la transformació dels nostres alumnes de consumidors de productes digitals a creadors.

Més enllà de la creació de programes, el pensament computacional com a metodologia pot aplicar-se a qualsevol àmbit on un problema necessiti ser analitzat i resolt. De la mateixa forma, la creació de programes informàtics com a activitat d’aprenentatge a qualsevol àmbit.

Tenint en compte aquestes premisses, es desenvolupa el projecte Scratch Challenge dirigit als alumnes de primària.

El curs d'Scratch que s'imparteix a l'escola té com a objectius bàsics:

• Introduir la programació als nivells de primària (Cicle Superior).
  • Fomentar el pensament computacional i l’assoliment de les competències digitals.

Teniu accés al curs a través del navegador que trobareu a la part esquerra superior.
Hi ha cinc mòduls diferents i cadasqun té 12 sessions.